allt som vanligt

# lyssnar på spanarna (p1) via datorn. alltid lika skojigt.

# Alice jagar getingar, i dag vet jag att hon blev stucken (jag tror det hänt förut), men hon fortsätter ändå.

# läser "Halvblodsprinsen" och är upprörd över Warner Brothers som skjuter upp premiären på en färdig film. är det respektfullt mot publiken? skulle inte tro det. de vill bara ha våra pengar (bittert, bittert, bittert).

# J.K. Rowling skriver en modern form av pusseldeckare, insåg jag i förrgår. hon är en ättling till Agatha Christie (bland andra, Dickens oxå, tycker jag). ledtrådarna är skickligt utlagda, det ser man i efterhand, när man vet hur allt hänger ihop. jag kan hålla med om att hon inte är nån gudabenådad författare, men en fantastisk berättare är hon. och jag läser 1000 gånger hellre en bra berättelse än en fantastiskt väl konstruerad och tjusigt hopkommen bok som inte handlar om någonting...

# hej å hå och en flaska med kalikå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0