ännu en dag

utan några större katastrofer.
Thank God for small favours
eller - den som kan vara glad för lite
har mycket att vara glad för

många elever hittade till Ordförrådet i dag.
de spelade kort och schack
de pluggade och pratade skit
precis som jag vill att de ska göra

en av dem sa; här skulle man ju kunna plugga!
just det...
ibland är det guld att vara lärare

(när jag skriver många, menar jag 6 - 7 st.
det är många för mig - se ovan)

kollegorna hittar oxå dit
de kommer med böcker och skivor
det är så skönt att ha ett rum
som JAG får bestämma över

enda smolket i bägaren är att jag fortfarande inte kan låsa
men hittills har det gått bra ändå
om man utgår från att människor vill väl
vill de oftast det...

Kommentarer
Postat av: kaija

det finns ju mentala lås,tyvärr fungerar de ofta vid fel tillfälle.

2008-08-27 @ 19:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0