äntligen!

i dag kom de som vi jobbar för (dvs eleverna). skönt att bli påmind om att det faktiskt är dem vi ska jobba mest med. ettorna, nyfikna, blyga, storögda och tvåor och treor - gamla bekanta, kul att träffa igen. en elev vågade sig tom in i Ordförrådet! får se om det blir fler...

och varje gång tycker jag att jag har stenkoll och har det inte alls. är det inte fascinerande?

dagens clou; sopsortering

dagens lärdom; ingen skola utan elever

dagens självklarhet; upprop är sig trots allt alltid lika

dagens spetsfyndighet; vi är alla väldigt olika samtidigt som vi är otroligt lika (framförallt i vår förmåga att se allt från vårt eget perspektiv)

jag säger bara; Dumbledore! (läs HELA HP så förstår du vad jag menar)


Arketypen Wizard (jag tycker inte att det finns nåt bra svenskt ord för begreppet) innehåller kunskap, humor, humanism, mod. (ex; ovannämnde Dumbledore, Gandalf, The Wizard of Earthsea (Ursula leGuin, en annan favvo) Jag vill vara som de.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0