biblioteket, del 1

har i dag startat upp ett bibliotek på jobbet. fick hjälp av 2 rara (manliga) kollegor med att ställa dit bokhyllor och har satt in en del böcker. stämplade och organiserade böckerna. vad svårt det är med alfabetet! jag satte upp en plansch med alfabetet på för att det skulle gå lättare, det finns uppenbarligen inte plats i huvudet för såna trivialiteter (ungefär som med multiplikationstabellen...) kul att börja igen och faktiskt rätt mycket folk på plats. åt en halv pizza till lunch...

sorterade direkt ut ca 4 kassar med böcker när jag kom hem, de ska till skolan. så lätt det går att göra sig av med saker när man väl börjat - det blir som ett gift. fast ett positivt gift, mer som en vitamininjektion. och - jag gick en timme med hunden i morse som jag föresatt mig att göra - vad är det här?!

det enda beständiga är förändring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0