glömska

glömde datorn på jobbet, så nu skriver jag från mammas. kunde ha åkt tillbaka, men kom på det försent + att det var tjorvigt på vägen. en tjorvig dag, överhuvud;

 # broöppning på väg till jobbet = + 5 minuter (ingen fara, jag hade gott om tid - men ett tecken på hur dagen skulle bli om jag vetat om det)
 # inget fungerande lås på Ordförrådet = jag måste ha koll hela dan och se till att alla vet att jag har koll (det gick bra, alla skötte sig, men jag inser nu att det inte bidrog till att göra dagen mellow, precis...)
 # 2 egna lektioner - en där jag skulle ha en åk 2 i en ny kurs (jag tyckte det gick bra, det blev en bra lektion, men det är alltid klurigt med den första för läsåret, det känns som att den måste bli bra om hela kursen ska bli bra) - en där jag hade åk 1, för första gången i 2 timmar
 # vikkade på en lektion, som oxå var lite stressig, det kändes som att jag knappt hann pusta mellan fast jag hade en halvtimme

+ alla dessa frågor från alla elever, gamla och nya + en mentorselev som det strular med + (ett stort plus) att det aldrig blev nån lunch, för maten tog slut. och så kan jag inte låta bli att jaga upp mig över nästa vecka, då jag tydligen lovat att ta alla lektioner för en kollega som är ledig, fast jag inte har nåt minne av det...(men det löste sig oxå)

sen åkte jag ifrån datorn och kom på det när det var försent att vända + att en bondemaskin kloggade upp vägen från jobbet till motorvägen (måste de ut och köra när vi alla ska hem från jobbet och kan de inte köra åt sidan och släppa fram oss?) - kön var jättelång.

ja - herregud! tur att inte alla dar är såna.

alltså - jag springer i morgon istället, nu MÅSTE jag äta, annars DÖR jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0