har nu

börjat läsa (om) Harry Potter, första boken. sen ska jag se filmen i direkt anslutning. det kan verka märkligt att läsa om böcker, men det har jag alltid gjort med de böcker som fascinerat mig mest. det finns något i historien som jag inte känner mig färdig med. sen vill jag förstå vad det är de lyckas med, författarna. varför blir man så fängslad? kanske för att kunna göra om själv. egentligen är det enkelt, tror jag, man skriver de historier man själv vill läsa. det säger Stephen King. enligt honom finns det 2 slags författare; de som skriver för andra och de som skriver för sig själva. (ur boken "Writing - a memoir of the craft", rekommenderas oxå, särskilt för oss som provar på att skriva själva)

skrev en historia när jag var arbetslös en längre tid, jag blev så uttråkad att jag var tvungen att göra nånting. jag hade burit på den länge och ville själv se hur den skulle utveckla sig. vid ett tillfälle tog historien över och en totalt oväntad karaktär dök upp. jag blev lika förvånad som min huvudperson och det var min reaktion jag skrev in i texten. det var en väldigt häftig känsla. men jag tror att det kräver tid och mycket engagemang. då skrev jag 4 -5 timmar om dan.

det är lättare med dikter...

Allting finns
men ingenting fungerar
Ingenting finns
men allt fungerar

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Som det ser ut
är illusionen verklig
Men det är bara
som det ser ut


Kommentarer
Postat av: kaija

Tankeväckande,ett sätt att komma ut.

2008-08-05 @ 22:58:56
Postat av: agneta

precis!

2008-08-06 @ 11:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0