länkar

försökte lägga till en länk i går, men det var inte så lätt. nu får ni kopiera länken för att använda den, och det är det väl ingen som orkar? annars var det bilder på många fina bibliotek. ledig i dag, så det känns som lördag. trevligt med en extradag!

såg om 1408, the director's cut i går kväll. filmen blir mycket mer begriplig och hel i den versionen. jag förstår inte att inte regissören själv får bestämma över sin film. scener som var konstiga, nästintill obegripliga, i den första versionen - får sin förklaring + att man får mer backstory.

ja, alla dessa frågor...(och all denna svengelska...)

###################################################################

Därför är du utan ursäkt, du människa, vem du än är, som dömer.
Ty därmed att du dömer en annan, fördömer du dig själv, eftersom du,
som dömer den andre, själv handlar på samma sätt.

Ur Paulus brev till romarna, 2 kap, 1 vers


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jag äger ingenting
och ofta tryter kroppens bröd.
Men står jag här en stund
på stranden,
i sol,
eller i skogens skugga,
eller på bergets vindbespolta
krön -
mitt är allt!
Och ingen kan ta det ifrån mig:
jag har fått hela denna jord
till skänks.
Elmer Diktonius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0