Ny månad

så blev det augusti i år oxå, efter en lång och varm juli. hittade en tvestjärt i köket, undrar hur den kom dit? eftersom jag bor på tredje våningen är det lite av en prestation. typiskt rötmånad, insekterna invaderar. (om nu tvestjärtar är insekter) Har varit hemma några dagar och känner mig uttråkad. Inget kul på TV, inga roliga böcker, alla vänner långt borta. Samtidigt vet jag att tids nog får jag fullt upp.
Inser att jag är inkonsekvent med stor och liten bokstav i början på meningar. Det är alltså något som jag utforskar, hur vill jag ha det? Läste ut Dan Browns "Gåtornas palats" i natt. Egentligen gillar jag inte hans böcker och ändå läser jag dem. Tydligen tycker jag att de är spännande. (efterrationalisering, något vi människor gärna ägnar oss åt enligt psykologin) Men augusti ska ägnas åt Harry Potter, böcker och filmer. Frågan är bara om jag ska börja i dag, eller vänta.

Den som handlar är aldrig pessimist
Helga Henschen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0