ny tvserie

"Ashes to Ashes", börjar i kväll. det är en fortsättning/fristående uppföljare av "Life on Mars", så gillade man den gillar man förhoppningsvis den här oxå. länk till Svts info finns i raden till höger, under "länkar".

annars är det söndag i dag. tänka sig. på svenska skriver man veckodagarnas namn med liten bokstav, på engelska med Stor. undrar varför det är så? vi kanske har olika tankar kring vad som är egennamn?

i dag tänkte jag anstränga mig och åka till Tuna park för att köpa springskor. gillar egentligen inte att handla i stora köpcentra, men jag kan lätt ta med bilen och vet att det är öppet en söndag (för det är det väl? kanske ska kolla först?) en annan mission är att hitta råa/frysta märgben (till hunden). det är svårt att få tag i såna. säkert svårare än att få tag i hasch (men vat vet jag om det?)

i går kväll tittade jag på "Carnivále". vad bra det är! jag är fascinerad över att jag blir så irriterad på att historien utvecklar sig så låångsaamt, men man vänjer sig. de kan sitta/stå tysta i flera sekunder. och vad är det med den där killen Hawkins egentligen. och prästen? inte verkar han vara en god kraft? jag älskar tvserier/böcker/filmer/bilder/texter som får mig att börja tänka. och vilja veta mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0