ordförrådet, del 4

har bestämt mig för att benämna biblioteket enligt ovanstående, fyndigt, eller hur? ska försöka hitta det kinesiska tecknet för bibliotek att ha som bildillustration. har premiärlånat ut tre böcker i dag till en kollega. som belöning fick han en penna.

skulle springa i dag (för tredje gången), men har planerat lite för dåligt med foderintaget + att det regnar. tar det i morgon istället. nya rutiner kräver ny erfarenhet. nåt som jag är nöjd med är att jag, som jag bestämde mig för, har städat lite varje dag, så att veckostädningen nu är avklarad. dessutom har jag nästan inga böcker kvar...det finns plats för nya. jag inser att jag sparat på en massa saker helt i onödan, istället för att fatta att om jag behöver något kan jag köpa det. i och för sig kan det ha att göra med att jag inte haft så mycket pengar förut. börjar oxå förstå att jag skulle kunna bo mycket mindre. hur stor del av vår hyra betalar vi för våra saker?

Kommentarer
Postat av: kaija

Ordförrådet,vad fyndigt!

2008-08-14 @ 17:29:40
Postat av: agneta

precis, jag är lite imponerad själv!

2008-08-15 @ 11:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0