uppkopplingsstrul

vad hjälplös jag blir så fort tekniken börjar krångla. det värsta är att jag inte förstår vad det är för fel, så jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det. jag följer diagnostikens råd, som sällan gör nån nytta. men nu funkar det igen. jag tror det var leverantören som krånglade, inte min dator. så det begriper jag i alla fall...

från oceaner av tid som jag hade i början av sommaren har det nu krypt från innanhav via storsjöar, småsjöar, skogstjärnar, till en liten vattenpöl. snart har den oxå torkat ut. det enda vi säkert kan veta om livet (som om vädret) är att det aldrig är lika. liv = förändring. så är det bara. ju förr du accepterar det, ju lättare blir det. men visst vill man rasa mot det allt emellanåt. en klok människa har sagt att tid är det enda alla har lika mycket av. vi väljer själva vad vi ska göra med den. det gäller bara att förstå att vi har ett val. jag lägger min tid - bland  annat - på att skriva blogg. jag hoppas det inte är helt bortkastat. jag vet att det inte är helt bortkastat. kram på er därute i cyberrymden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0