det är bara jag

som förstår mig, men det är ok
jag förstår mig inte på dig heller...

mörker, dimma, halkigt slask
december, tisdag, tråkigt plask
det här är din vardag -
beat it
eat it
treat it
with care?

allting klokt har redan
sagts
men inte
av mig

en dag går

som tåget

men tåget går ju inte alls?

hundar lever här och nu
det gör inte du
det värsta är att de gör det
utan ansträngning
vi måste ta i
för att komma ihåg
att det enda sättet att finnas
är här
och nu

i morgon blir det julbord!


Kommentarer
Postat av: kaija

Poesi lättar i denna mörka tid,en del använder den ådran till julklapps rimmen.

2008-12-16 @ 18:54:46
Postat av: agneta

japp!

2008-12-17 @ 19:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0