ja, just det

såg en ny serie i går, Cranford (rikstelevisionen, kanal 2). mycket engelskt 1800 tal men med ett modernt stuk. visade tydligt på hur ett statiskt samhälle långsamt måste förändras när nyheter kommer in utifrån. Gene Hunt var med! (alltså, skådisen som spelade Gene Hunt i Ashes to Ashes) Här spelade han tjänare åt en rik tant som inte ville sförstå att hennes pengar börjar ta slut. så såg jag en trailer för en ny serie om en modern kvinna som handlar i Jane Austens värld. det är mycket sånt nu och jag tycker det är intressant.

drömde väldigt otäckt, tre killar spöade upp en fjärde i ett källargarage och jag gömde mig, för rädd för att göra något. med tiden såg jag alltfler som gömde sig, vi var många fler än de som misshandlade pojken. en liten kille kom och satte sig hos mig, ännu räddare än jag. när jag vaknade undrade jag varför vi inte hade avbrutit misshandeln, vi var många nog. grejen var att vi alla trodde att vi var ensamma där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0