jag önskar

att min blogg kunde förändra världen - till det bättre då (förstås) - men jag får kanske nöja mig med att den i alla fall inte gör den sämre - världen, alltså.

en kul dag i dag, började med att städa - det är roligt, åtminstone när det är klart. det handlar om att byta ut vad man tänker om en sak. jag har börjat se städningen som ett träningspass och plötsligt är det bättre ju svettigare man blir...sen gick hunden och jag och handlade julgrejjer. det var kul, vi var inne i fyra affärer och det gick bra. alice gillade nog djuraffären bäst - för godisets skull, jag gillade Vävknuten bäst, Eskilstunas gulligaste affär. köpte present där om jag ska bort nästa helg. egentligen skulle man alltid ha en lämplig present hemma om utifall att man blir bortbjuden.

tja, what else? det regnar och är gråväder i dag. tänka sig...

har ni sett vad de skrattar så åt i trailern till "På spåret?" en av kvällstidningarna hade det som rubrik. klippet går att se på Svts hemsida, "Carin 21.30." Ashberg berättar en grov, men inte särskilt rolig historia. förmodligen blir det svårt för domaren att hålla sig för att sammanhanget är så oväntat. humor är i sig mycket situationsbundet. jag kan lägga till det som länk åt er, så kan ni gå in och se vad ni tycker själva. det blir en länk istället för en bild i dag.

kram på er, ha en "fortsatt" trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0