Kolswa

herrgård har vi varit på i dag. det var lyxigt. julbord, mums. vi fick lite arbete gjort oxå, så allt i allt en lyckad dag. sen är jag ju aldrig nöjd - det är bara jag som förstår vad det hela går ut på...(ja, jag vet, problem med verklighetsuppfattningen...)

i kväll fick jag information om den nya sopsorteringen i mitt hus. äntligen får jag sortera ut matavfall som ska bli energi! det går framåt, kanske långsamt, men ändå!

människor går i otakt
med varandra
men kanske inte
med sig själva?

jag går i otakt
med resten av världen
men förr eller senare
kommer de andra ifatt?
(eller också anpassar jag mig
till dem)

slåss inte med verkligheten - den vinner varje gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0