liv och död

jag funderar mycket på döden och andliga ting, det har jag i stort sett alltid gjort, men det är för att livets mening fascinerar mig. om jag levt för länge sedan (vilket jag i och för sig kanske har gjort...) var jag nog filosof (om jag hade råd). det känns som att introspektion är det som faller sig lättast för mig, samtidigt som jag tycker om att vara med människor, så länge det inte blir för mycket. därför är det konstigt att jag är lärare...

men att jobba med människor är utvecklande! mest lärde jag mig av att hantera (och bli hanterad av) små barn på en förskola. de är så direkta, du märker direkt om det du gör funkar. och hästar. umgänge med hästar förädlar själen. jag skojar inte, det vet alla som varit bland hästar (på rätt sätt, öppet, medvetet och ödmjukt).

jag tror inte på att tvinga på min vilja på andra, jag vill att vi tillsammans bestämmer vilken väg vi ska gå och sen gör vi det, eller går skilda vägar.

var inne på en Tarotsida och spådde mig. tre kort kom upp, det sista var Djävulen (för framtiden) som oxå är mitt stjärnteckens kort...sammanträffande? kanske. men när det gäller Tarot är det ofta så har jag märkt. sammanträffanden som skär rätt in i hjärtat och skakar om. lägger till en länk till sidan jag var inne på. hon erbjuder distanskurser, funderar på att anmäla mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0