ännu en tors dag

fantastiskt väder! varje sommar fasar jag för att det bara ska regna hela tiden, så så fort solen syns blir jag lättad. sen blir det kanske soligt i helgen, när jag ska var inomhus en stor del av tiden, men vad ska man göra - det är inte Världshundsutställning i Sverige så ofta.
i dag ska hunden och jag gå till Borsökna och kanske hem igen, det blir i så fall ca 4 timmar. det ska vi ju orka.
(dammsugaren funkar, men inte i 40 minuter, som den ska, jag ska se om det går att komma underfund med den)

hyrde och såg "I am Legend" i går. tyckte om den, blev förvånad att den inte var två och en halv/tre timmar lång, som alla Hollywoodrullar verkar vara nuförtiden. det var en effektivt berättad, i stort sett kronologisk (lite tillbakablickar, men de var kronologiska) historia, med ett klimax, inte fjorton. anledningen till Armageddon gillade jag - en kur för cancer som visar sig vara början till en i stort sett 100% dödlig sjukdom. Will Smith gjorde bra ifrån sig och även hunden (en schäfer) som var hans vapendragare. det var dessutom en tik! (liten kul detalj, han kallar hunden Sam så man tänkte att det är en tik som ska spela hanhund - inte okänt, Lassie spelades tex ofta av tikar (men på en långhårig collie syns det inte lika väl), men det visar sig att hon heter Samantha) zombierna (för visst ÄR det en zombiefilm!) var datoranimerade och man kan fundera på om det är bättre eller sämre än att använda skådisar. de rörde sig väldigt omänniskoaktigt, mer som orcherna i Moria i SOR. mer säger jag inte, för att inte förstöra filmen om någon av er som läser detta mot förmodan (...) inte har sett den och vill se den. jag rekommenderar den om man gillar katastroffilmer, Will Smith, schäfrar eller snygga effekter.

Kommentarer
Postat av: kaija

nu blev man ju nyfiken....

2008-07-03 @ 13:20:49
Postat av: Agneta

precis, det är det som är meningen!

2008-07-03 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0