Aujourd'hui

är det väl onsdag? nu har jag varit ledig så länge att det börjar bli trixigt att hålla ordning på dagarna. och egentligen spelar det ju ingen roll vad det är för veckodag. det blåser, men regnar inte, så jag antar att vädret är ok. vet inte vad vi gör i dag, får se. har börjat läsa tredje delen om den mörka materien "The Amber Spyglass." Bärnsten verkar vara coolare på engelska än på svenska, eller ser vi oxå på bärnsten som något särskilt mystiskt?

Frågor, frågor, frågor.

En annan sak jag funderar på är varför radions följetong alltid måste vara en tråkig bok utan biljakter? Någon gång borde de kunna ta upp någon sf eller fantasybok. Men det är väl inte fint nog. För flera somrar sen hade de en dramatiserad version av "Liftarens guide till galaxen" och det har oxå gjort SOR (tror jag?), men det är mer undantag som bekräftar regeln. Nåja, det är väl bra att vi har olika smak. Antar jag.

Men jämför nytänkandet i TV -serier (särskilt amerikanska) med osynligheten av nytänk i radio. Däremot verkar alla TV - serier (i stort sett) vara skrivna av män. När kommer kvinnorna?

Nåväl. Kram på er. Dagens bild - ännu en från Dalafjällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0