nationaldag!

Sveriges riktiga nationaldag i dag, den enda storhelg man inte lyckats pacificera och göra rumsren. Midsommar är det fortfarande råsupning och råsex som gäller - eller? Nu talar jag ju naturligtvis inte om mig själv...när man supit sig redlös några gånger blir det gammalt. Man blir bara sjuk dan därpå, det är det inte värt.

Livet är ett ständigt jagande efter mening för oss som har vardagen försörjd. I många andra nationer jagar man efter den dagliga försörjningen. För att citera SMG (Samtal med Gud) så är det det vi gör morstånd mot som stannar kvar, det vi accepterar försvinner. Alltså, jagar vi runt efter mening kommer den aldrig till oss. Det bästa är kanske att sätta sig ner och vänta in den.

Nä usch, nu har jag varit alldeles för seriös! Trevlig Midsommar på er, allihop!

(jag kanske ska anstränga mig och använda stor bokstav i början på en ny mening?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0