sovasovasova

är skönt när man är trött. en snubbe dök upp vid 8 för att kolla ventilationen. typiskt att det var i dag, men det är så Universum fungerar, det är bara att gilla läget. betalade resan till Grövelsjön, ska dit om 1 1/5 vecka. det blir spännande, jag har aldrig varit i fjällen. undrar om vi kommer att stöta på björnar? det är det enda svenska djur jag är rädd för (+ kanske vildsvin), mest kanske för att jag är ovan.

en mellandag, tror jag. har inte riktigt lust med nånting, utom möjligtvis choklad. jag har ju tre dar till på mig att hinna med det jag ska. funderar på den där söta lilla dammsugaren jag såg på onoff. kanske blir det roligare att städa med den?

läser Alexander McCall Smiths "Tears of the giraff". tycker om hans sätt att skriva, lågmält, mycket humanistiskt. det är trevligt med humanister och de är alldeles för ovanliga.

såg en film med bl.a. Kevin Kline i går kväll, "Livsverket" (Life as a House). tyckte om den, jag blev intresserad av människorna den handlade om. ville faktiskt veta hur det skulle gå för dem när fimen var slut, det händer sällan. ibland kan en realistisk historia fånga även mig - om den är bra nog.

kram på er!

Kommentarer
Postat av: kirsi

själv såg jag en gammal klassiker, Breakfast at Tiffany's, igår. Audrey Hepburn är underbar.

Jasså, snart är det dags för din fjällvandring! Kul. Ha det bra, ni två!

2008-06-12 @ 17:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0