cool nyhet

imorse berättade de på radion (P1) att en asp kan ha mindre gemensamt (genetiskt) med en annan asp än en människa har med en schimpans! och vi tycker alla aspar är lika! eller?

onsdagar betyder - för det mesta - arbetslunch med en kollega. vi pratar, äter och revolutionerar skolan - åtminstone tills vi kommer tillbaka till densamma, då blir det business as usual, nästan. all förändring börjar med ord - sen kommer handlingarna. det är bra att planera omstörtningen, fast ibland planerar vi lärare lite för mycket...

medan jag funderade på vad jag ville äta tog maten slut.

nä, nu ska jag jobba lite - brukar inte göra det på kvällarna, men nu tycker jag att det vore bra att göra det. det som är bra (och dåligt) med att vara lärare är att man är sin egen arbetsledare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0