dikter

bad jag eleverna skriva den här veckan, eller, ja, tvingade dem egentligen...många av dem är otroligt duktiga på att skriva, både dikter och annat. jag älskar mitt jobb när jag får läsa starka texter med ett eget uttryck. jag pushar dem och säger att de måste se till att bli publicerade, men de är så blygsamma...sen minns jag hur lång tid det tog innan jag vågade visa mina texter...

så här kommer en dikt från mig;

Vi sover
och drömmer
att vi är vakna

Vi är döda
och tror
att vi lever

och en till;

Bara för att
det fungerar
behöver det inte vara rätt

Bara för att det går
behöver det inte vara bra

Bara för att ingen klagar
behöver det vara så
att alla är nöjda


Kommentarer
Postat av: kaija

Dessa dikter känner jag igen,de håller på att bli kassiker.

2008-05-23 @ 18:13:35
Postat av: kaija

rättelse, klassiker skulle det vara.

2008-05-23 @ 18:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0