fredag kväll

har nu varit en hel dag i stockholm och det var kul, men det är skönt att komma hem igen. systemet hade öppet till 19, blev glad för det. visst har de blivit mer servicemedvetna? kan det vara den ökade konkurrensen som lett till det?

min nya, fina dator har inte word inlagt och det är det ordbehandlingsprogram jag är van att använda och har på jobbet...skulle skriva ut den grej jag jobbade med häromkvällen, men då är det svarta bläcket slut (det gick bra att installera skrivaren till den bärbara) så jag gjorde som en av eleverna gjorde med de skriftliga instruktionerna i dag, jag tog kort med mobilkameran! fast med min mobiltelefon blev det många bilder, upplösningen är inte så bra...

det finns många vägar runt ett problem, men det hade varit smartare att skriva för hand från början...eller ta med den bärbara till jobbet och rigga upp den i klassrummet. möjligtvis...

nånå, hursomhelst.

det intressantaste på stadsmuséet var högst upp där vi kunde se hur folk bodde förr; 7 personer (varav 3 barn) på en yta som vi i dag inte skulle tycka räcker för en person...(åtminstone inte i västvärlden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0