Glömde

den ena saken trängde ut den andra i går, som värdshusvärden i bri säger (i SOR) och det blev inget skrivet, så jag passar på nu istället. det hände mycket i går, både ljuvt och lett och jag fick iden att nån arbetsdag skriva ner allt som händer, på lektionerna och utanför. att vara lärare är en konst, ni får tro vad ni vill...

det gäller att rensa mellan vad som är akut och vad som kan vänta, att lyssna på alla som vill prata med en, samtidigt som man sätter gränser när det blir för mycket. sen tillkommer slutet --på -läsåret -stressen, som gör alla ännu mer hysteriska än vanligt...

jag är många gånger mycket imponerad av mig själv, att jag står på benen fortfarande efter en lång dag.

i dag ska vi till stockholm, ett gäng lärare och elever. återkommer om det när vi varit där, eller om jag kommer på nåt helt annat att skriva om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0