sol sol sol

annars är allt som vanligt, dvs jag går runt i kafkaland och känner mig som alice i underlandet...det är kanske så det ska vara? pratade med en kollega om reinkarnation häromdagen och med en elev om sorg i dag, hur det inte finns något facit för sorg. man ska aldrig tro att det finns rätt och fel sätt att sörja på - tror jag.

åkte kollektivt till jobbet i dag. det tar längre tid, kostar mer och är bökigare än att ta bilen - är det konstigt att de flesta (som har ett val) tar bilen till jobbet? det måste bli billigare, lättare och smidigare att åka kollektivt om fler ska börja göra det. visst kan man höja bensinpriset oxå, men jag tror mer på morötter än på piskor.

"illusionisten", förresten, den gav jag upp. läste ca 100 sidor och inget hände. började istället på "Rose Madder" av Stephen King. återkommer (kanske) om den, men King kan man alltid läsa. det är möjligt att jag inte kan läsa på svenska längre...tråkiga ämnen, tråkigt språk...

(ja, alltså, titlar och författare är Viktiga, så dem måste man skriva med Stor Bokstav (ibland))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0