studiedag

har vi haft i dag. jag minns att man funderade (lite) på vad lärarna gjorde på såna när jag själv gick i skolan. nu vet jag -  vi pratar och fikar. ungefär som alla andra dagar alltså, bara minus eleverna. vi diskuterar (o)viktiga frågor och bestämmer saker. eller skjuter upp att bestämma saker.

det som skilde sig lite i dag var att vi lekte oxå, tidningsleken, byta - stolleken och älgleken. jag skrattade så jag blev hes. en kollega mindes i hastigheten inte hur många barn han hade, en annan låtsades om att han inte hade barnbarn. två kollegor krockade i stridens hetta. kul att se att vi är tävlingsmänniskor och att vi har full koll på varandra...

i morgon ska jag prata om Shakespeare. ibland har jag ett kul jobb (sen får vi se vad eleverna tycker)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0