teknik

vi behöver den, men hur mycket svär vi inte över den? och snacka om ilandsproblem! strömmen går i två timmar och vi blir förtvivlade...samtidigt är det bra med teknik, jag tycker bara att det är konstigt att alla är så stressade hela tiden. skulle inte tekniken hjälpa oss att spara tid?

det finns en bra bok om det; "Momo eller kampen om tiden" av Michael Ende (som oxå skrev "Den oändliga historien)

avslutar med en fundering, in English, ask for a translation if you don't understand it;

I can see
what I want to see
that's the beauty of perception
I can think
what I want to think
that's the beauty of imagination
I can be
who I want to be

that's the beauty of life


jag skriver inte på engelska för att stödda mig (iallafall inte bara därför), utan för att en del saker kommer till mig på engelska, konstigt, men så är det! ha det bra där ute och gör inget som inte jag skulle göra! eller...


Kommentarer
Postat av: kirsi

beauty of life - you captured it again!

2008-05-04 @ 11:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0