udda

har fått ännu en bekräftelse i dag på att jag är konstig - jag vill jobba mer! jag tycker inte om att ha ett långt sommarlov utan vill ha sommarkurser, gärna i några skojiga ämnen - mina kollegor tror inte jag är riktigt klok...

antingen jobbar jag för lite under terminerna så jag överhuvudtaget orkar tänka på att jobba mer (det kan säkert vara sant, jag har inte gått in i väggen på flera år!) - eller oxå har jag inget liv.

men om jag råkar tycka om det jag gör och vill göra mer av det, är det så konstigt? eller är arbetsglädje så ovanligt? min mamma sa en klok sak (hon säger mång kloka saker, jag har ju fått min intelligens nånstans ifrån); det är aldrig nån som pratar om arbetsglädje längre...

jag håller med, det är kanske på tiden att vi som tycker om att jobba (lagom - som sagt, jag har blivit vidbränd några gånger) - vi borde komma ut och erkänna öppet -

jag tycker om mitt arbete, jag kan till och med tänka mig att jobba mer!

för att förtydliga för alla er lärare därute; jag vill inte jobba mer, utan smartare, ett sätt att kunna lära mig och bli bättre på det jag gör (bli en SUPERPEDAGOG) är att ha extra kurser med extra elever - verkar det märkligt? kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: a roisko

snacka om insnöad, kommentera sig själv, men jag vill bara tillägga att det är intressant att jag lägger in så många ursäkter i texten ovan, som om jag inte riktigt vill stå för min åsikt - som alltså är - jag vill jobba mer!

2008-05-05 @ 20:04:22
Postat av: kaija

varför inte 6 timmars arbetsdagar?

2008-05-06 @ 21:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0