bestämde mig

i går för att gå ut och fota trots gråvädret, inspirerad av foton i bloggosfären. jag googlade på "gråväder". man kan alltid ta svartvita bilder, då syns det inte hur färglöst allt är...

sen är det en riktigt välfärdslyx att bekymra sig över vädret, nicht war?

såg om "I am legend" i går. tyckte inte den var lika fantastisk som första gången, dock har jag aldrig sett en så fin skildring av relationen människa/hund i film förut. helt osentimentalt, men just därför djupt drabbande. och jag tror att alla vi som avlivat våra sällskapshundar känner igen oss i huvudkaraktärens känslor när han tvingas avliva sin bästa (och i det läget enda) vän. filmen är välskriven och konsekvent utförd (samma manusförfattare som i "I Robot"), tajt berättad med många starka bilder. den öppnar med hps jakt efter hjort mitt inne i New York, som bllivit en spöklikt tom stad som naturen är på väg att återta. har du inte sett den, gör det! var beredd på att bli skrämd.

(möjligtvis skildras en fin relation människa/hund oxå i "White Fang" efter en bok av Jack London)

hoppas ni har/får en trevlig första advent, domini anno 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0