djup

jag kan vara hur djup som helst, eller hur grund som helst, men det är svårt att vara varken eller i ett vacuum.

ännu en grå novemberdag, ska städa och springa och äta. man borde göra något totalt oväntat, men det är svårt att uppbåda energin till det. kanske är november en månad att sitta och kura i.

alla dessa val, ibland undrar jag om det inte var bättre när livet levdes som det råkade bli. även om jag har arbete och bostad kan jag inte låta bli att undra om det är meningen att jag ska göra något annat. det beror på hur jag mår. buddisterna har rätt, kan man vara tillfreds med det man har blir livet lättare att leva. men jag kan inte låta bli att undra - är det inte mer än så här? fattas det inte någonting? och om man har idéer ska man inte försöka förverkliga dem?

"det är bättre att be om ursäkt än att be om lov"

Kommentarer
Postat av: kaija

ja du,alla dessa undringar,svaren får man aldrig veta.

2008-11-08 @ 19:30:44
Postat av: agneta

det är väl det som är grejen, men det är ffrustrerande, eller hur?

2008-11-09 @ 11:31:09
Postat av: kaija

Nja,jag tycker att det är utmanande.

2008-11-09 @ 20:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0