en SO - dag

lyssnar på Godmorgon världen! och läser DN. känner mig väldigt omvärldsorienterad. problem med att få tag i böcker att läsa, nu har jag läst om "Trollkarlen från Övärlden" (Wizard of Eartsea") av Ursula leGuin. inte heller så bra som jag mindes den. läs hellre "Changing Planes" av henne. den är jättekul! (hon skriver en sorts sf, men i väldigt egen form, mer filosofisk än teknisk).

såg Ironman i går, äntligen. cool, men inte fantastisk. vad gäller superhjältefilmer är fortfarande Spiderman och Batman (Batman Begins och Dark Knight) mina favoriter.

detta beroende av historier...kanske måste jag nu skriva en själv. får se om jag kommer på nåt.

dikt från i går;

Hon såg mot himlen
densamma dag som natt
med sol,moln och stjärnor
Hon väntade
på vad ville hon inte säga
men jag tror hon vet

Vad väntar jag på?
En solig dag
och ännu en
morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0