glömde

datorn på jobbet igen i går, så det blev inget bloggande...lite tomt, men kanske nyttigt. det hade nog inte blivit så positivt ändå, det var ingen bra dag. inte dålig heller iofs.

vaknade till nyheten att Obama valts till president (i går) och det gjorde mig glad! det känns hoppfullt. VLT har hela hans tal med i dag, så jag satte upp det på fönstret till Ordförrådet. det finns de som säger att vi går mot ljusare tidet, jag börjar tro att de har rätt. för att citera en av böckerna jag läser nu; "Det kan bara bli bättre." eller "American History X" (film); "Sedan du började gå hatets väg, har det blivit bättre eller sämre för dig?" precis, gör det som funkar, vare sig det gäller världen, människor eller hundar....

dagen i dag har knappt börjat, men än så länge är jag mest förbannad. Dalai Lama säger att vi inte ska vårda vår vrede, inget gott kommer ur den, och han vet kanske mer än jag om det...

så KRAM PÅ DIG, VÄRLDEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0