har du inte

kollat in tjuvlyssnat, så gör gärna det, man känner sig så förståndig...(länk lagd till samlingen till höger på sidan) har nu börjat läsa en bok om hur man kan använda bloggandet i undervisningen. inga större överraskningar än så länge, men man vet ju aldrig. författaren påpekar att lärare ska följa med sin tid, typ - daah! hennes blogg heter Språkmakargatan. ska kolla in den.

annars tycker jag att lärare ofta är väldigt tråkiga, speciellt svenskalärare (eller svensklärare, vet att det är "viktigt" hur man skriver, men kommer aldrig ihåg vad som är rätt...) jag är så glad att jag numer jobbar med lärare med Karaktär. praktiska människor är mer rakt på, även om det händer att det oxå har dålig reda på saker och ting.

i dag lyser solen från en blådisig himmel ner på snöbelagd, isig mark. jag lägger ner springandet, kanske för säsongen, men åtminstone tills isen är borta. precis när jag började få upp farten! men så är det. det var ingen överraskning att det skulle bli vinter.


som varje sann magiker accepterar jag det jag inte kan förändra


w - vv (det ena är ett dubbelv, det andra är dubbla vn - kan ni se nån skillnad?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0