hemmatisdag

jobbar hemma i dag vilket inebär att jag började med en rejäl sovmorgon. skönt! egentligen borde vi få ligga i ide hela november. december går bättre, då har vi advent och Julkalender.

har läst nationella prov och klurat på vad jag tycker om dem. det jag framförallt tycker är att många av våra elever har väldigt tuffa erfarenheter att vittna om och att de är väldigt öppna med dem. jag hade aldrig skrivit om hur jag hade det hemma när jag gick i skolan, men det har kanske hänt nåt sen dess, ungdomarna har blivit mer öppna. kanske känner de oxå förtroende för mig. jag hoppas det, man vill ju tro det...

jag är inte ense med Skolverket om värdet av uppsatserna. visst är det viktigare att skriva om något sant och äkta än att skriva formellt korrekt? förstår plötsligt varför akademiska texter är så torra och tråkiga (för det mesta). vad är det för mening att skriva en text som ingen vill läsa? (precis...)

don't waste my time, and I'll try not to waste yours!

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0