såg om

"Night Watch" och "Day Watch" i går. 2 ryska fantasyfilmer, läckert filmade och med en intressant historia. ett hopkok av medeltida magi och modern saga, skulle man kunna säga, men det är alltid kul att se nåt annat än amerikansk film. sen tycker jag att bitar är obegripliga, men de som gjorde filmerna förstår säkert. framförallt är vissa scener och kameraåkningar riktigt kul.

så har vi "Lost Room", ny serie på fredagar. riktigt konstig på ett sätt som jag gillar. men där börjar jag undra om manusförfattarna verkligen har en plan, eller om de bara blandar och ger lite hejvilt och hoppas att vi fortsätter vara intresserade. jag vill känna att det finns en tydlig, enhetlig röst bakom historien, någon som vill någonting med berättelsen, som är på väg någonstans. möjligen är jag förstörd av att ha läst för många böcker, där den tydliga rösten finns och leder en mot ett klart mål. eller sagans lyckliga slut. det behöver inte sluta lyckligt, men varje berättelse måste ha ett slut. tyvärr, eller gudskelov.

så, ha det bra därute och sköt om er. tänk på att livet inte bara är arbete, det är slit oxå (hehe).

(jag säger bara; "Carnivále!")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0