Bryt upp, bryt upp

den nya dagen gryr
oändligt är vårt stora äventyr

eller

visst gör det ont när knoppar brister
varför skulle annars våren tveka

den som kunde skriva så...

om man inte har egna ord får man låna andras.

i dag ska jag berätta vad jag tänker om den bok jag för närvarande läser; Nick Perumovs "Diamantsvärdet och träsvärdet" (möjligtvis heter den "Träsvärdet och diamantsvärdet", men jag orkar inte gå och hämta den för att kolla. jag blir inte klok på om jag vill läsa fortsättningen eller inte. jag blir inte klok på den helt enkelt. jag förstår inte allt, alltså det framgår inte vad som händer och jag undrar om det beror på att jag är trög, att boken är dåligt översatt eller att den är dåligt skriven. men Perumov är läst av många (vilket i och för sig inte är nån garanti) och har fått priser (vilket borde vara en garanti). jag blir förvirrad. men jag läser på, snart är jag klar med den. det är en helt egen värld, med dödsregn och mystiska figurer.
så finns det 7 böcker till.
det vore bra om man ville läsa dem.
då visste jag vad jag gjorde med min övertid framöver.

övertid=tid som man får över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0