det är lätt att

säga det rätta, svårare att göra det. vi vet nog alla vad som är rätt, ändå gör vi fel. man kan ha de bästa intentionerna och ändå går allt åt skogen. verkligheten kommer emellan. våra ryggmärgsreaktioner, erfarenheter, rädslor. våra egon. jag är en enda liten människa bland miljarder, vad säger att jag vet mer än någon annan? (mer än det faktum att jag gör det)

"det är lättare att se grandet i din nästas öga än bjälken i ditt eget"

jaja. men det enda sättet att fungera på är att tro att man har nån koll. annars kan man lika gärna stanna hemma och dra nåt gammalt över sig. eller nåt nytt.

gräset är kanske grönare nån annanstans. min flock kanske finns nånstans därute. hallå? gör ni det?

yyyl...

Kommentarer
Postat av: kaija

visst kan det kännas ensamt lbland.

2008-10-06 @ 19:40:54
Postat av: agneta

japp!

2008-10-07 @ 09:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0