det är mycket nu

jag är inne i en svacka när det är svårt att bli riktigt entusiastisk, men arg kan jag alltid bli.
i morse blev jag utskälld av ännu en av alla dessa advokater för "de hundrädda". tänk om de kunde bry sig mindre om att fostra fullt vuxna människor!
ska vi ta hand om alla företag som inte klarar av att överleva med sunda finanser? tar de hand om oss när de går bra? (i och för sig betalar de skatt) Vore det inte bättre att sälja nåt som världen vill ha och behöver? sånt finns väl?
GASPEDALEN ÄR DEN TILL HÖGER! ATT det ska vara så svårt att förstå. (frustrerad pendlare)

avslutar med en mer beskedlig reflektion;
det var dimmigt från tisdag kväll till onsdag morgon. så länge har jag inte varit med om förut.

och, du får skära ner på utgifterna när du är arbetslös - snacka om i - landsproblem. i Sverige behöver man inte svälta eller leva på gatan.

och - kan vi sluta använda ordet DRABBAD! man är inte drabbad, livet kommer med olika problem som du får försöka finna lösningar på.that's it. vare sig du är hundrädd eller blir av med jobbet. (eller - ve och fasa - bägge delar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0