drömde

att det var vår. den vintern gick fort, tänkte jag i drömmen. vaknade och det är inte ens november än...

var jättetrött hela dan i går, det kändes som om jag var sjuk fast jag inte var det. men jag har lärt mig att lyssna på kroppen. vill den vila så gör vi det. vill den inte ha mat så äter vi inte. jag tror det funkar, jag är nästan aldrig sjuk. sen är det ju det att hundägare är friskare än andra. vi borde betala mindre skatt egentligen.

läser nu om "Trollkarlen från Övärlden" av Ursula leGuin, oxå en gammal favorit. tycker fortfarande om den och märker att den format mycket av min bild av magi. och integrerats i det jag skriver själv. men vad är magi? finns det? jag kan förstå att om du aldrig upplevt något utöver det "vanliga", det som "vetenskapen" godtar som "sanning" (många citattecken blev det där...) så är det svårt att tro på att det finns något annat. det handlar om tro och egna, privata upplevelser. men jag har svårt att förstå människor som tycker sig kunna säga hur det är. jag tror inte de vet mer än nån annan. det spelar ingen roll hur mycket "utbildning" (inbildning) de har, eller hur mycket pengar...

min uppfattning om livet har samma värde som vemsomhelsts. och hur många gånger i mänsklighetens historia har inte majoriteten haft fel?

live and let live

(ps; ju mer utbildning, ju mer hjärntvätt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0