hm

om man spiller sina åsikter och värderingar varje dag är det kanske inte alltid man få ur sig grejer som man är stolt över...men det är väl det som är vitsen? att visa sin mänsklighet? ärlighet är jobbig men mer intressant än lögnen. lögnen avslöjar vilka vi vill vara - eller vilka vi tror att vi är. sanningen öppnar upp för ärlig kommunikation.

jag tror jag lärde mig det av Jonas Gardell, när jag såg honom ståuppa i början (när han dök upp i TV). han visade upp sig i all sin mänsklighet och många (bland andra jag) älskade honom. det är mänskligt att bete sig som en människa, även om det inte alltid gör en stolt.

varför kräver vi perfektion av oss själva, när vi inte kräver det av andra? eller är det typiskt för lärare? eller svenskar?

kram på er, var som ni är! (så länge det inte går ut över nån annan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0