jag bloggar

alltså finns jag? frågetecknet kommer med därför att jag ändå känner mig lite osäker. köpte en bok på Stockholmscentralen igår; "Plato and a Platypus Walk into a Bar - understanding philosophy through jokes", av Thomas Cathcart och Daniel Klein. exempel; The optimist says, "The glass is half full."
                                                                  The  pessimist says, "The glass is half empty." 
                                                                  The rationalist says, "This glass is twice as big as it needs to be." (p17)


naturligtvis ett perfekt upplägg, filosofi och humor. det är så livet ska hanteras.


men vad är en platypus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0