jag hade aldrig trott

att jag skulle ägna en del av en söndag åt att natta en rhododendronbuske för vintern. jag putsade och krattade, vattnade och la dit gräsmatteräfsrens under den. det var kul! jag hoppas den nu är nöjd och glad i vinter. hittade små vita äggliknande saker under det gamla lövlagret. vi kom inte fram till vad det var. en modig man klämde dem och då visade det sig att de betedde sig mer som frukter än som ägg. knepigt. förundransvärt.

var alltså och hälsade på kompisar på landet i helgen. åt gott, drack vin, pratade och spelade "Eskilstunaspelet". som var skittråkigt. spela inte det, vad ni gör.

sitter nu här och lyssnar på Godmorgon Världen och är friskluftmosig i ansiktet, så där som man blir när man varit ute länge i sol och frisk luft.

en bra helg.

och skönt att komma hem.
reser vi bort bara för att komma hem?
kanske.
vi gillar kontrasten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0