jueves

apropå övervakningskameror - läs science fiction! tex 1984 av George Orwell. ett bevakat samhälle är ett samhälle i rädsla, med invånare som är lätta att styra. I "Bowling for Clumbine" säger Michael Moore just detta - rädda människor är lätta att styra.i vems intresse ligger det att vi är rädda? inte i vårt, det är säkert.

varje dag, varje ögonblick kan vi bara göra vårt bästa och hoppas att det räcker. jag ska försöka bli mer generös mot mina medresenärer på livets väg. vem kräver att vi ska vara perfekta? inte tror jag att det är de andra. de som verkar göra det är förmodligen väldigt osäkra själva. jag ska snegla mindre på andra om bestämma mer själv vad jag tycker är viktigt.

det viktigaste av allt är att må bra och ha kul. om jag gör det ökar sannolikheten för att min omgivning ska göra det.

kram på er därute (eller därinne, för ni sitter förmodligen inomhus när ni läser detta.)

Kommentarer
Postat av: kaija

kram på dig också.

2008-10-02 @ 22:10:12
Postat av: agneta

tack!

2008-10-03 @ 09:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0