och så blev det

onsdag vecka 43 år 2008
tänka sig
en helt vanlig dag
eller kanske inte
kanske en väldigt ovanllig dag

åtminstone för några
det som är normalt för mig
är konstigt för andra

morgontrötthet
te och mackor
jag och hunden delar
ut å gå
Djurgården och Stadsparken
cirkus 35 minuter

till Mamma och dricka H2O
prata lite
hämta bilen från garaget
och köra till jobbet
i soligt väder
(lyssnar på p1 till Väderleksrapporten - då blir det Kent istället - Våga Vara Rädd)

det flöt på bra i dag
ingen broöppning
inte alltför många långtradare
inga bönder
med traktorer
i vägen
på vägen

morgonmöte cirka 1 timme
skriva protokoll när datorn väl vaknat
varför tar det sån tid
för datorn att vakna?
vill den ha frukost?

alla har bråttom bråttom
SÅ mycket att göra
inte jag
jag tar det lugnt
för att överleva

skriva ut protokoll
vad gjorde jag sen?
bråkade med datorn
men minns inte riktigt
vad vi bråkade om

(tror jag städade också, tog bort kartonger som jag retat mig på i typ tre veckor)

sen ett utvecklingssamtal
på en elevs praktikplats
lunchtid
vi är alla hungriga
med det går skapligt ändå

tillbaka till skolan för lunch
moussaka
mums

(det blir en lång dikt det här)

lite småprat med kollegor
om ditt och datt
sedan ett utvecklingssamtal till
det sista för den här omgången
jippi!

sen då?
mer småprat
mer kopiering
mer bråk med datorerna
mer städning

sen åkte jag nästan hem
men vände vid bilen
och gick in igen
för lite administration
av mentorselever

men SEN - jäklar i min lilla låda
åkte jag och 2 kollegor
och fikade
gott!
(kaffeautomaten strular på jobbet)

solen sken fortfarande
men när jag väl kom hem
var skymmningen redan på väg
så är det i oktober

sprang 45 minuter
stretchade och drack Proviva Female
(det är SÅ gott - kanske nyttigt oxå)
åt fil och mysli
sen satte jag  mig vid datorn
där jag sitter nu
och skriver det här

sån var min dag - hur var din?


Kommentarer
Postat av: kaija

Bra...tackar som frågar.

2008-10-22 @ 19:38:30
Postat av: agneta

en något kortare redovisning...

2008-10-23 @ 09:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0