våga vägra stödja

cancerforskning!
när jag skulle betala maten i går frågade kassörskan om jag ville lägga 20 kronor extra till bröstcancerforskning ("rosa bandet" - gäsp). - Nej, svarade jag, - Jag ger aldrig pengar till cancerforskning.
och kände mig som en skurk, fast jag är månadsgivare til Rädda Barnen (vilket jag varit länge, oxå när jag haft mycket mindre pengar än jag har nu), medlem i Greenpeace och SNF och brukar lägga småmynt i bössorna både till Utan Gränser, Röda Korset och Rädda Barnen. jag ville att hon skulle fråga varför, men det gjorde hon inte. så jag berättar det för er istället.

jag tror inte på cancerforskning
jag tror vi istället ska fundera på varför vi får cancer
och göra något åt det

från början tror jag att det var mitt motstånd mot onödiga och inhumana djurförsök
men nu har det blivit en oomkullrunkelig (så fick jag in DET ordet i en mening) princip

och ja, naturligtvis skulle det bli knepigt om jag fick cancer, eller någon mig närstående
men jag tror i alla fall
att vår livsstil har mycket med sjukdomen att göra

peace and love out there - stay happy!

Kommentarer
Postat av: kaija

Det där att inte stödja cancerforskningen är som svära i kyrkan,utmanande.

2008-10-13 @ 21:24:59
Postat av: agneta

mm, och nu börjar jag kanske ångra mig, typiskt nog. fast inte riktigt än...tror jag...

2008-10-14 @ 18:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0