Grådag

lyssnar på en cd med Madonna och inser plötsligt att det bara är tre låtar som jag gärna lyssnar på. lika i bilen, där jag har Kent. jag förstår att ungdomarna bara laddar ner de låtar de vill ha, vad ska man med de andra till. de är bara brus i livets soundtrack.

å andra sidan - förr, när man tvingades lyssna igenom hela skivan (på den tiden vi hade LP - skivor) - då kunde det hända att man plötsligt insåg att en låt som inte alls hade gillat var skiitbra. det kan väl knappast hända längre? om en låt inte slår på en gång då är den körd. eller?

nåja, i dag har jag varit med låsettor och frisörettor. jag är imponerad av hur mycket de redan lärt sig, de har redan en vokabulär som jag inte alls hänger med på. och de är så duktiga! har oxå hört om livet på Rhodos - och det verkar livat, måste jag säga.

inget spring i kväll heller, fortfarande förkyld. frustrerad! men ibland är det inget annat att göra än att foga sig. för att citera mig själv; Som varje sann magiker inser jag när jag inget kan förändra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0