molndag

i dag. när de säger på Vädret att det ska bli mulet och regn då säger jag; Jasså, verkligen, så konstigt, vi som haft så soligt så länge. men jag klagar inte (även om det verkar så). ett år var det mulet 360 dagar av 365. så illa blir det nog aldrig igen. det är enda gången jag på allvar funderat på att lämna det här landet för något med mer sol. kyla gör mig inte så mycket, men gråväder...

det är väl Dementorerna som breder ut sig. var är den Harry som ska befria oss?

har nu läst ut Marion Zimmer Bradleys "Priestess of Avalon" som jag inte tyckte tillförde något till hennes andra (och bättre) bok "Mists of Avalon", som handlar om Kung Arthur. Finns som film oxå, utslätad sådan. började i natt på en ny Stephen King, "Duma Key". Hans titlar får ofta namn efter en plats eller en person. Han skriver in sig själv i sina böcker, i början på den här är det väldigt tydligt.

har i övrigt börjat följa "Dexter". (TV6, fredagar 23.00) Gillar skådisen som spelar huvudrollen, han var den homosexuella brorsan i "Six feet under" och han är ruggigt bra. sen är det intressant att följa en seriemördare och få sympati för honom. det kan få en att börja fundera över en själv.

trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0