äntligen

är våren här på allvar och snart kommer sol och värme att kännas gammalt och vant. jag vet inte om det är rättvist? och nu gör de som jag alltid sagt när det sinar i kassan, trycker nya pengar. kan vi inte alla få göra det? om alla fick precis så mycket pengar som de ville ha skulle väl alla bli nöjda?

visade filmen "Accepted" för alla åk 2or. de flesta verkar tycka att den var för anarkistisk och att det var för få lärare på filmens skola (en på 300 elever), de vill ha lärare. det får mig att känna mig splittrad, å ena sidan smickrad å den andra ledsen för att de är så hjärntvättade av skolan. filmen är en lovsång till anarkismen (med dess positiva människosyn, dvs vi behöver inte myndigheter som håller ordning på oss) och jag inser (igen) att jag är anarkist. det är svårt att vara anarkist och lärare samtidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0