det ska inte bara vara roligt

i skolan sa en kollega till mig en gång (på en grundskola, 1 - 6). jag funderar alltsomoftast på den kommentaren. vad säger det om hennes syn på skolan och på hur kul hon hade? jag tycker att det BARA ska vara kul i skolan. åtminstone ska lärarna ha kul, hur blir det annars? så är det att vara luststyrd. tack gode gud för att  jag jobbar med tonåringar, de har fått mig att se ljuset! och framtiden då? det löser sig. eller oxå inte. i vilket fall får man lösa det då, det lönar sig inte att oroa sig i förväg.

den som oroar sig i förväg oroar sig minst två gånger i onödan, för det man oroar sig för är aldrig det som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0