home sweet home

så snart allt blir rutin igen! en intressant upplevelse att bli av med id - handlingar. först polisanmälde jag stölden i London, sen stölden av passet på ambassaden. i går polisanmälde jag samma stöld i Sverige och fick veta att jag skulle ringa till 2 ställen och anmäla id - stöld, så ingen tar ett lån på mitt personnummer. sen till transportstyrelsen för att få ett nytt körkort. eller, få och få...ansöka om och betala. ska kontakta försäkringsbolaget i dag och se vad de vill att jag ska göra. som tur var har jag en reseförsäkring via facket. försäkringar är bra att ha när de behövs, även om det ibland känns surt att betala in premien så länge inget händer. när nåt händer, däremot...(tur att man är ledig så man har tid med allt det här...)

det är väl det försäkringar handlar om.

såg sammandrag av Oscarsgalan i går och det var trevligt. Hugh Jackman var både duktig och rolig, musikalmedleyn trevlig (jag gillar alltid musikmedleys, kanske för att man plockar det bästa av det bästa) och priserna gick kanske till rätt människor. bestämde mig för att se "Slumdog Millionaire", "Milk" och "Wall - E". jag tyckte om galans nedtoning och att fem som fått priset i en kategori fick läsa upp de nominerade och ta emot den som fick priset. sen är det intressant att det finns dem som använder denna plattform (som är rätt stor...) för att få fram ett för dem viktigt budskap. länk till den officiella Oscarsidan tillagd i menyn till höger.

läser två spännande böcker; "Vi som förstår djurens språk" av Temple Grandin, hon har autism vilket ger henne en inblick i hur djur tänker. hon tänker i bilder, vilket gör att hon ser världen som samma sätt som djur gör. är du det minsta intresserad av en inblick i djurs tänkande, läs den!
och "När skolans klocka klämtar" av Neil Postman, som är minst lika spännande. han skriver bland annat att vi borde utbilda eleverna i felens historia. den Popperska metoden, precis det som "Black Swans" handlade om. de har så rätt! och skolan gör så fel när den lär ut "sanningar". som inte finns, det finns bara "sannolikheter".

så där, ständigt tillbaka till Tage Danielsson. och förresten, för er som inte orkar, hinner eller vill plöja igenom hela bloggen för att förstå mina referenser till mig själv, det finns en sökfunktion högst upp till höger. prova gärna den!

och kram på er, allihop!

remember; life is live

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0